Frakt og retur
Våre kjøpsvilkår kan endre seg fortløpende, så vi ber deg derfor om alltid å lese gjennom disse før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt i nettbutikken, godkjenner du våre kjøpsvilkår. Kjøpet er gjennomført når du har mottatt ordrebekreftelse på mail. Det er ditt ansvar som kunde å sørge for at opplysninger som du har gitt oss er korrekte.
Betaling
Alle priser i nettbutikken vår er oppgitt i NOK og er inkludert mva. Du kan velge mellom å betale med Visa, Mastercard eller American Express.
Frakt:
Vi tilbyr gratis frakt på alle bestillinger over 1000 kroner. For bestillinger under, vil det påløpe en fraktkostnad på 120 kroner. Vi tilbyr frakt gjennom Posten eller Bring, avhengig av bestemmelsessted.
Vi sender vanligvis ut bestillinger innen 3 virkedager etter at bestillingen er mottatt. Leveringstiden vil variere avhengig av hvor du bor. Du vil motta en e-post med sporingsnummeret når bestillingen er sendt ut.
Retur
Vi ønsker at du skal være helt fornøyd med kjøpet ditt, og derfor tilbyr vi en 30-dagers returpolicy. Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med produktet ditt, kan du returnere det innen 30 dager etter kjøpsdatoen for en full refusjon.
For å starte en retur, må du kontakte oss på gullsmedoiesvold@gmail.com med bestillingsnummeret og årsaken til returen. Vi vil deretter sende deg instruksjoner om hvordan du returnerer produktet.
Vennligst merk at produktet må være ubrukt og i samme stand som da du mottok det. Du vil være ansvarlig for returfrakten, med mindre produktet er defekt eller feilsendt. Vi anbefaler å returnere med sporing, og vi trenger dokumentasjon på at pakken er returnert. Dette kan du gjøre ved å sende oss en e-post med sendingsnummer/sporingsnummer.
Vi vil behandle refusjonen din og gjennomføre en tilbakebetaling innen fem virkedager etter at vi har mottatt og behandlet varen. Gullsmed og Urmaker Øiesvold AS er ikke ansvarlig dersom forsendelsen er tapt i returtransport.
Vennligst kontakt oss hvis du har spørsmål eller bekymringer angående frakt eller retur.
Bytte av varer:
Ønsker du å bytte til annen størrelse eller annen vare returnerer du som beskrevet ovenfor. Legg så inn en ny bestilling på ønsket vare. Du mottar da en ny pakke innen få dager med nye 14 dagers angrerett.
Din retur blir kreditert hos oss så fort vi mottar din retur. Eventuelt kan du sende oss en mail på gullsmedoiesvold@gmail.com - så holder vi av ønsket vare så den ikke blir utsolgt mens vi venter på din retur. Om vi ikke har varen du ønsker - får du pengene tilbake.
Angrerett:
Du har 14 dagers angrerett. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du returnere varen(e) innen 14 dager fra du mottok pakken. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres i samme stand og mengde - og om skade eller forringelse skyldes uaktsomhet fra forbrukerens side (jr. angrerettloven §12, punkt a).
Reklamasjon
Ved reklamasjon må du ta kontakt med oss ved å sende en mail til gullsmedoiesvold@gmail.com før evt. retur. Har vi pakket feil eller sendt deg en mangelfull vare dekker vi returporto. Ditt kjøp vil bli refundert når vi mottar din retur.
Husk å inkludere en nøyaktig beskrivelse av hva som er feilen med varen, slik at vi kan gjøre en helhetlig vurdering. Dersom varen kan reklameres vil vi sende deg en ny lik vare om vi har den på lager.
Uavhentet pakke:
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 150,- for behandling av saken.
Returadresse
Gullsmed og Urmaker Øiesvold AS
Storgata 12
2050 Jessheim
NB: Vennligst vær oppmerksom på at returer ofte tar noe lengre tid, og det kan derfor ta et par ekstra dager før vi har registrert mottakelse av pakken. Vi sender ny vare eller overfører penger så fort varen er hos oss.
Kontakt oss
Mail: gullsmedoiesvold@gmail.com
Telefon: +47 63 94 39 99